ISS:n ammattilaisia esittelevän juttusarjan toisessa osassa syvennytään vuoropäällikön työhön. Lounasravintoloiden vuoropäälliköt takaavat asiakkaille kokonaisvaltaisen lounaskokemuksen, johon kuuluu maukas ruoka ja iloinen palvelu. Vuoropäällikkö Milla toimii kapellimestarin tavoin ohjaten tiimiään ja varmistaen aikataulujen toimivuuden.
– Meillä käy päivittäin lähes 2000 asiakasta. Isot puitteet tuovat paljon tekemistä, mutta itse ainakin tykkään.
Lounasaikaan Milla varmistaa, että lautaset eivät lopu, ruokaa on riittävästi ja ruoan laatu vastaa asetettua kriteerejä. Muina aikoina Milla laatii työvuorolistoja, hoitaa hallinnollisia asioita ja tarkkailee asiakastyytyväisyyttä.
– Teemme työtä asiakkaita varten, joten asiakastyytyväisyyden mittaaminen on tärkeää. Jos tyytyväisyys on alle 75 prosenttia, mietimme, voisiko parempiin tuloksiin päästä esimerkiksi reseptiikkaa muuttamalla.
Huolellisuus on työn ehdoton edellytys
Milla pitää tarkkuutta ja järjestelmällisyyttä tärkeinä ominaisuuksina työssään.
– Kyseessä on asiakkaiden ruoka ja allergiat, joten pitää olla tarkkana, että merkitsee tuotesisällöt ja allergeenimerkinnät oikein. Asiakkaiden täytyy voida luottaa, että he saavat sitä, mitä luvataan.
Lisäksi työturvallisuus on osa huolellisuutta. Millan yksikössä on otettu käyttöön kannustinjärjestelmä, jossa palkitaan turvallisuushavaintojen ilmoittamisesta. Siinä missä ISS:n yleinen tavoite on 4 turvallisuushavaintoa vuodessa, Millan yksikössä pyritään jopa 12 havaintoon. Aktiivisen toiminnan ansiosta riskitekijät on saatu karsittua tehokkaasti.
ISS:n erilaiset ammatit esittelyssä:
Kiinteistönhoitaja
Monipalvelutyöntekijä