Siirry suoraan sisältöön
Vuoden 2022 Omena-finalistit!

ISS:n Omena-ohjelman tarkoitus on antaa tunnustusta ja palkita esimerkillisiä työntekijöitä, jotka tuottavat erinomaisia palvelukokemuksia ja tukevat omalla työllään asiakkaan liiketoiminnan kehittymistä.

Omena-palkitut toimivat ISS:n arvojen – yhtenäisyys, rehellisyys, vastuullisuus, yrittäjyys ja laatu – mukaisesti ja tekevät niin asiakkaan kuin työkavereiden elämästä helpompaa, tuottavampaa ja mukavampaa. Omena-palkinnon saajaa voi ehdottaa työkaveri, esihenkilö tai asiakas. Esittelemme nyt vuoden 2022 kuusi Omena-finalistia, yhden jokaisesta liiketoimintayksiköstämme.

Ehdokas numero 1: Minna Kastikainen

Suuressa toimistokiinteistössä vartijana työskentelevän Minnan esimerkillinen toiminta kriittisessä hätäensiaputilanteessa teki lähtemättömän vaikutuksen asiakasyrityksemme koko henkilökuntaan.

– Olemme äärettömän kiitollisia Minnalle hänen ripeästä ja ammattitaitoisesta toiminnastaan kriisitilanteessa. Minnan antamalla ensiavulla oli kriittinen merkitys ennen ensihoidon saapumista paikan päälle. Hänen ansiostaan yhden asiantuntijamme henki pelastui, asiakas kiittää.

Ehdokas numero 2: Riitta-Liisa Karjalainen

Kohdepäällikkö Riitta-Liisa on todellinen moniosaaja ja organisoinnin mestari. Suuren teollisuusasiakkaan tuotantotiloissa tapahtui keväällä onnettomuus, jonka jälkeisen puhdistustyön johtamisessa Riitta-Liisalla oli vahva rooli.

– Olemme saaneet Riitta-Liisan johtamasta työstä ja välittämisestä valtavasti kiitosta asiakkaalta. Omalla työllään hän nopeutti merkittävästi asiakkaan tuotannon uudelleenkäynnistämistä haastavassa tilanteessa, esihenkilö kertoo.

– Riitta-Liisa ei kaihda haasteita, vaan tiukassakin tilanteessa tarttuu työhön ja hoitaa homman luotettavasti maaliin asti johtaen samalla useita erilaisia tiimejä. Hänen työpanoksensa osoittaa kiistatonta ammattitaitoa ja sitoutumista meidän menestymisellemme. Riitta-Liisa on helposti lähestyttävä asiakaspalvelija isolla A:lla! asiakas hehkuttaa.

Ehdokas numero 3: Marja Kekarainen

Marja työskentelee elintarviketehtaalla hygieniatiimin vetäjänä. Työ vaatii tuotantoprosessin tuntemista, joustavuutta, organisointikykyä ja tinkimätöntä ammattitaitoa – ja näitä kaikkia ominaisuuksia Marjalta löytyy.

Asiakas huomioi säännöllisesti Marjan tekemää työtä kokonaisuudessaan ja hänen sitoutumistaan tehtävään. Tehtaan johto myönsi myös erillisen tunnustuksen Marjan organisoimasta turvallisuuskampanjasta, joka poiki asiakkaalle 23 erillistä turvallisuushavaintoa.

Ehdokas numero 4: Teemu Kinnunen

– Teemu on positiivisella asenteella varustettu ammattilainen, joka tekee työnsä aina hymy huulilla, on tehtävänä sitten lapiointi tai vaikka vallihaudan pohjan siivous kahluuhousuissa. Hän antaa aktiivisesti myös asiakkaan suuntaan kehitysehdotuksia turvallisuusasioissa, esihenkilö kehuu historiallisesti merkittävässä kohteessa työskentelevää kiinteistönhoitajaa.

– Teemu tekee koko ajan erittäin perusteellista ja huolellista työtä ja hoitaa tätä paikkaa kuin omaansa. Työ on fyysisesti rankkaa, mutta Teemu jaksaa olla aina hyväntuulinen, kuuluvat asiakkaan terveiset.

Ehdokas numero 5: Matti Nurro

LVI-asentajana suurissa oppilaitoskiinteistöissä toimivan Matin ammattitaito ja palveluasenne ovat asiakkaalle suuri etu.

– Matti todella tuntee talotekniikkajärjestelmämme ja osoittaa todellista asiantuntemusta. Hän hoiti esimerkiksi purkukohteidemme vesi-, viemäri- ja lämpölinjojen tulppaukset ja selvitti epäselvien piirustusten oikeellisuuden, asiakas kertoo.

– Ja vielä asiantuntemustakin suurempi arvo on sillä, miten ystävällisesti Matti suhtautuu kysymyksiimme, toiveisiimme ja pyyntöihimme. Hän on esimerkillinen edustaja ISS:lle!

Ehdokas numero 6: Tuija Ikonen

Teollisuusyrityksen ruokalassa työskentelevää Tuijaa kuvataan lämpimäksi, iloiseksi ja muut huomioivaksi persoonaksi, jonka työskentelyä katsellessa tulee hyvä mieli.

– Asiakaskohde startattiin keväällä, ja parissa kuukaudessa Tuija oli ottanut kohteen haltuun. Hän on uusien ideoiden kokeilija, joka haluaa kehittää omaa työtään ja asiakkuuden toimivuutta koko ajan, esihenkilö kertoo.

– Tuija on ottanut meidän ruokalamme omakseen ja ylittää kaikkien odotukset jatkuvasti. On myös tehnyt vaikutuksen, miten hän loihtii yllätyksiä vanhaksi menevistä tuotteista ja tällä tavoin ehkäisee hävikkiä, asiakkaan edustaja kiittää.
 

Liittyvät julkaisut