Siirry suoraan sisältöön

Meillä ISS:llä alkuvuoden kohokohta on perinteisesti Vuoden Omena -voittajan julkistaminen. Tänään jännitystä ja juhlahumua koettiin virtuaalisessa Startti vuoteen 2022 -tapahtumassamme, jossa viiden häikäisevän finalistin joukosta voittajaksi nostettiin aurinkoinen asiakaspalvelun ammattilainen Lorena Gómez López.

"Positiivinen ja tsemppihenkinen asiakaspalvelija, joka huomioi niin asiakkaat kuin omat tiimikaverit."

"Kiire tai tiukat tilanteet eivät näy hänen toiminnassaan, vaan asiakas tuntee aina olevansa huomioitu ja tärkeä."

"Hän on aina iloinen ja huomaavainen, ja hänen aurinkoinen hymynsä saa kenet tahansa hyvälle tuulelle."

Työkavereiden ja asiakkaiden palautteet puhuvat puolestaan: Vuoden Omena -titteli on mennyt oikeaan osoitteeseen. Mitä Lorena itse tuumaa voitosta?

– Jo finaalipaikan saaminen tuntui aivan uskomattomalta, ja nyt tämä voitto… tässä menee hetki sulatellessa. Minä teen joka päivä vain omaa työtäni ja palvelen asiakkaita omana itsenäni. Kyllä se tuntuu ihanalta, että työtäni arvostetaan ja huomioidaan näin, onnellinen Lorena kuvailee tunnelmiaan.

Vuoden Omena 2021 -finalistit.

Lorena toimii tarjoilijana ja asiakaspalvelutehtävissä ISS:n ravintoloissa Helsingin Pitäjänmäellä. Koronapandemian aikana hän on tarttunut rohkeasti myös muun muassa siivoustöihin.

– Kun korona alkoi vaikuttaa ravintolapalveluihimme, minäkin olin vähän aikaa lomautettuna. Mutta sitten päätin, että tartun kaikkiin työmahdollisuuksiin myös oman kuplani ulkopuolella. Ja olen niin kiitollinen, että olen saanut tehdä töitä, oppia uutta ja saada uusia työkavereita eri asiakaskohteissamme. En ollut edes tajunnut, miten monessa paikassa ISS:läisiä Pitäjänmäellä työskentelee, Lorena kertoo.

Lorena on työskennellyt ISS:llä kuusi vuotta, ja hänellä on ravintola-alan kokemusta myös Espanjasta ja kotimaastaan Kolumbiasta. ISS on hänelle kuin oma suomalainen perhe.

– Koska oikea perheeni on kaukana Suomesta, on mahtavaa, että minulla on työkavereita, joiden kanssa voin jakaa ilot ja surut ja jotka ovat aina apuna. Tiimin ja yhteistyön merkitys on suuri jokaisena työpäivänä: aina löytyy joku, joka osaa tarvittaessa auttaa. Myös koko ISS on minulle suuri tuki ja tärkeä osa elämääni.

Todellisen asiakaspalveluammattilaisen työssä parasta on se, kun saa tehtyä asiakkaalle hyvän mielen.

– Kun olen laittanut kokoustarjoilut neukkariin kauniisti esille, ja asiakas menee sinne ja sanoo Wow!, siitä tulee itsellekin hyvä mieli. Aika pienillä asioilla saa tehtyä hyvää asiakaspalvelua, tuore Vuoden Omena sanoo.

Liittyvät julkaisut