Siirry suoraan sisältöön
Empaattisuus ja ainutlaatuinen ammattitaito toivat Moses Villafrancalle Omena-voiton

Palveluohjaaja Moses Villafranca on ihmisläheinen siivousalan ammattilainen, joka ottaa aina asiakkaan sekä työkaverinsa lämpimästi huomioon. Tämä asenne palkittiin vuoden 2023 Omena-palkinnolla. 

“Olen todella riemuissani Omena-voitosta. Tämä on valtava tunnustus työstäni, ja olen siitä valtavan kiitollinen.” 

Näin tuore Omena-voittaja, Moses Villafranca, kuvailee tunnelmiaan heti voiton jälkeen. ISS:n Omena-ohjelman tarkoitus on palkita esimerkillisiä palvelualan ammattilaisia, ja palkintoja jaetaan kuukausittain jokaisessa liiketoimintayksikössä. Kuukausivoittajien joukosta valitaan finalistit, joista yksi palkitaan koko vuoden Omena-voittajana. 

Villafranca on edennyt vuoden aikana siivoojasta siivoustiimin vetäjäksi sekä nykyiseen rooliinsa palveluohjaajaksi. Hän työskentelee tiiminsä kanssa Danske Bankin pääkonttorissa Helsingissä. 

Työ on merkinnyt Villafrancalle aina paljon. Filippiineiltä kotoisin oleva Villafranca muutti Suomeen vuonna 2017 etsimään parempia työ- ja elinmahdollisuuksia. Kun koronapandemia iski, hänet irtisanottiin silloisesta työstään. Silloin ISS tarjosi paljon kaivatun työmahdollisuuden. 

”On ihan oikeutettua sanoa, että nykyinen työni auttoi minua selviämään vaikeasta ajanjaksosta”, Villafranca pohtii. 

Villafranca iloitsee erityisesti siitä, että hänen uransa ISS:llä on täynnä oppimismahdollisuuksia; työnantaja tukee esimerkiksi suomen kielen opiskelua.  

”Olen myös saanut kehittää johtamistaitoja. Se on erittäin hyödyllistä. Työpaikallani arvostetaan myös ihmisten yksilöllisyyttä ja monimuotoisuutta. Siitä olen tyytyväinen”, Villafranca kiteyttää. 

Kohti parempaa asiakastyytyväisyyttä 

Myös Villafrancan esihenkilönä vuonna 2023 toiminut Jenni Savela iloitsee tunnustuksesta ja kertoo ylpeänä muutoksesta, jonka Villafranca yhdessä tiimin kanssa toteutti. 
 
”Reilu vuosi sitten olimme haastavassa tilanteessa, sillä siivouskohteemme asiakastyytyväisyys oli matalalla tasolla. Myös siivoustiimin ryhmähenki oli heikko. Moseksella oli merkittävä rooli muutosmatkassa kohti parempaa. Hän tunsi sekä asiakkaan että siivoustiimin, ja hänellä oli valtavasti hyviä ideoita tilanteen parantamiseksi. Moses on empaattinen ja ihmisläheinen, ainutlaatuinen ammattilainen”, Savela kertoo. 

Savelan mukaan siivouksen laatu saatiin kuntoon ja samalla Villafranca loi tiimiin psykologista turvallisuutta – nyt muutkin tiimiläiset uskaltavat jakaa rohkeasti omia oivalluksiaan ja kehitysideoita. Siksi Villafrancan saama tunnustus on tärkeä koko tiimille. 

Omena-palkinto kannustaa puskemaan eteenpäin

Villafranca on löytänyt kiitellyn otteensa asiakaspalvelutyöhön jatkuvan oppimisen ja kokemusten kautta. Hän kertoo tasapainoilevansa empatian ja ammattimaisuuden välillä ja pyrkivänsä aina tarjoamaan parasta mahdollista palvelua. 

”Asetan itseni asiakkaan asemaan ja mietin, mitä minä asiakkaana haluaisin. Näin ymmärrän heidän tarpeitaan ja toiveitaan paremmin. Sen jälkeen pohdin vielä erikseen, kuinka minä palveluntarjoajana voin vastata näihin tarpeisiin”, Villafranca toteaa. 

Tällä toimivalla reseptillä Villafranca on voittanut puolelleen vaativatkin asiakkaat, ja loppukäyttäjien asiakastyytyväisyys on noussut erittäin hyvälle tasolle.  

”Tämä kaikki on kuitenkin vasta alkua! Omena-palkinto antaa todellisen motivaatioboostin, joka kannustaa puskemaan eteenpäin ja innovoimaan entistä enemmän. Olen valmis jatkamaan korkealaatuisen työn tekemistä asiakkaillemme”, Villafranca iloitsee. 

Tutustu kaikkiin vuoden 2023 finalisteihin. 

Liittyvät julkaisut